Sopimusehdot ja tietosuojaseloste


Yleiset sopimusehdot

1. SOVELTAMISALA

Yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin Suunnan Avaimen toiminnan puitteissa tehtyihin sopimuksiin, ellei tapauskohtaisesti kirjallisesti toisin sovita.

2. SOPIMUSOSAPUOLI

Suunnan Avaimen palveluita tuottaa joko Suunnan Avaimen työntekijät tai sen kumppaneina toimivat itsenäiset ammatinharjoittajat (jäljempänä yhteisesti "palveluntuottajat"). Ammatinharjoittajat voivat olla yksityisiä yrittäjiä tai yhtiöitä, joiden palveluksessa asiantuntijat toimivat. Ammatinharjoittajat eivät ole työsuhteessa Suunnan Avaimen kanssa. Sopimusehdot ovat yhteneväiset riippumatta siitä, tuottaako palvelut Suunnan Avain tai sen kumppani.

3. SOPIMUKSEN SYNTYMINEN

Sopimus syntyy, kun Suunnan Avain sopii ajan asiakkaan kanssa tai kun palvelusta sovitaan kirjallisesti tai kun tarjoukseen saadaan sen voimassaoloaikana hyväksyvä kirjallinen vastaus, niin sopimus on toimeenpantu.

4. SOPIMUSOSAPUOLIEN ITSENÄINEN VASTUU JA VASTUUN RAJAUS

Suunnan Avain ja ammatinharjoittajat toimivat erillisinä sopijaosapuolina asiakkaaseen nähden ja kumpikin vastaa itse omista palveluistaan suoraan näille eivätkä Suunnan Avain tai ammatinharjoittaja vasta palveluistaan toistensa puolesta.

Suunnan Avaimella ja ammatinharjoittajilla on omat erilliset vakuutukset, joiden ehtojen puitteissa toimitaan.

Suunnan Avain ja ammatinharjoittajat vastaavat palveluista enintään palveluista maksettuun hintaan asti. Välillisiä vahinkoja ei korvata.

5. HINNOITTELU, PALVELUN MAKSAMINEN JA VIIVÄSTYMISSEURAAMUKSET

Suunnan Avain hinnoittelee itsenäisesti palvelunsa.

Suunnan Avaimen laskutus tapahtuu sähköpostitse, käynnin päätteeksi.

Maksun viivästyessä Suunnan Avain on oikeutettu perimään viivästyskorkoa korkolain mukaisesti sekä kohtuulliset muistutus- ja perintäkulut. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan välittömästi, kun mahdollinen maksukyvyttömyys tulee ilmeiseksi, mutta aina ennen sovittua tapaamista tai muuta sovittua aikaa.

Palveluntuottajalla on oikeus keskeyttää palvelu tai pidättäytyä varaamasta uusia aikoja, mikäli asiakas ei noudata maksuvelvollisuuttaan tai jos on ilmeistä, että asiakas tulee jättämään maksun laiminlyödyksi.

6. MATKAKUSTANNUKSET

Mikäli palvelut sovitaan toteutettavaksi asiakkaan valitsemassa paikassa, lisätään kuluihin matkakustannukset (0,59 snt/km, 2025).

7. PERUUTUKSET

Mikäli asiakas ei saavu vastaanotolle varaamana ajankohtana tai peruu terapiakäyntinsä alle 24 tuntia ennen varattua aikaa, häneltä laskutetaan normaali käyntimaksu.

Lääkärintodistuksella on mahdollisuus perua ilman kuluja.

8. MYÖHÄSTYMISET

Asiakkaan myöhästyessä palveluntuottaja ei ole velvollinen ylittämään sovittua aikaa.

Jos palveluntuottaja myöhästyy yli 20 minuuttia, on asiakkaalla oikeus peruuttaa aika.

9. VAITIOLOVELVOLLISUUS, HENKILÖTIEDOT JA POTILASASIAKIRJAT

Asiakastietojen ja asiakirjojen keräämiseen, säilyttämiseen, luovuttamiseen ja tuhoamiseen noudatetaan henkilötietolakia sekä muita velvoittavia lainsäädännön- ja viranomaismääräyksiä.

Asiakkaan tiedot käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti, ja niitä ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman asiakkaan nimenomaista suostumusta, paitsi jos luovutus on välttämätöntä pakottavan lainsäädännön määräyksen perusteella. Tämä tarkoittaa, että asiakkaan yksityisyyttä suojataan erittäin huolellisesti, ja tietoja ja asiakirjoja käsitellään vain niiden tarpeelliseen tarkoitukseen ja lainmukaisesti.

Tavoitteena on varmistaa asiakkaiden yksityisyyden suoja, tietojen turvallinen käsittely sekä henkilötietojen ja asiakirjojen noudattaminen sovellettavien lakien ja säädösten mukaisesti.

Palveluntuottajaa sitoo vaitiolovelvollisuus.

10. PALVELUJEN LAATU JA REKLAMAATIOT

Suunnan Avain ja ammatinharjoittajat noudattavat alan hyvää käytäntöä taatakseen palvelujen korkean laadun. Palvelun lopputulosta ei kuitenkaan palvelujen luonteen vuoksi voida taata.

Palvelujen laatua koskevat reklamaatiot osoitetaan palveluntuottajalle. Reklamaatiot tulee toimittaa viipymättä, mutta kuitenkin kahden viikon kuluessa siitä, kun asiakas on todennut palvelun virheellisyyden.

11. YLIVOIMAINEN ESTE

Palveluntuottaja ei ole vastuussa viivästyksestä tai muista seikoista, jotka aiheutuvat palveluntuottajasta riippumattomista syistä. Tällaisena syynä voidaan pitää esimerkiksi lakkoa tai muuta työtaistelutoimenpidettä, tulipaloa, onnettomuutta, sähköjakelun tai tietoliikenteen häiriötä, palveluntuottajan tai tämän työntekijän äkillistä sairastumista, viranomaisen toimenpidettä tai muuta syytä, joka ei ole palveluntuottajan vaikutusmahdollisuuksien piirissä ja jonka vaikutuksia palveluntuottaja ei kohtuudella voi poistaa.


Tietosuojaseloste

1. Rekisterinpitäjä

Nimi: Suomen Tukiverkko Ay, aputoiminimi Suunnan Avain

Osoite: Holmantie, Klaukkala

2. Rekisteriasioita hoitava henkilö

Nimi: Marjo Tjäder
Puh. 040 217 9077

marjo.tjader@suomentukiverkko.fi

3. Rekisterin nimi

Suunnan Avaimen asiakasrekisteri.

4. Rekisteröityjen oikeudet henkilötietojen käsittelyssä

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja henkilörekisteriin on tallennettu ja saada jäljennös tiedoista.

5. Henkilötietojen käsittelyn peruste ja tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn peruste tukea asiakkaan lyhytterapeuttisen prosessin jatkuvuutta, suunnittelua ja toteutusta.

Varatessaan ajan puhelimitse tai sähköpostitse asiakas suostuu henkilötietojen käsittelyyn tämän selosteen mukaisesti.

6. Käsiteltävät henkilötiedot

Asiakkaalta kerätään ainoastaan palvelun toiminnan kannalta oleelliset tiedot (mm. nimi, puhelinnumero, sähköposti, osoitetiedot). Asiakkaan tietoja ei luovuteta ulkopuolisille ilman asiakkaan suostumusta.

7. Tietojen säilytysaika

Henkilötietoja käsitellään sen aikaan, kun asiakkuus on voimassa ja on oleellista.

8. Tietojen suojaus

Noudatetaan yleistä EU:n tietosuoja-asetusta sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä ja viranomaisten ohjeistuksia henkilötietojen käsittelyssä.

Tämä tarkoittaa, että asiakkaidemme yksityisyys ja tietoturva ovat meille ensisijaisen tärkeitä.

​Kaikki henkilötiedot käsitellään huolellisesti ja tietoturvallisesti.

Terapiaistunnon muistiinpanot kirjataan käsin. Sähköisessä muodossa olevat muistiinpanot tallennetaan ulkoiselle salasanalla varustetulle tikulle. Kaikkia muistiinpanoja säilytetään lukitussa tilassa, jonne pääsy ainoastaan terapeutilla.